6 Haziran 2020 Cumartesi

Hazreti İsa’nın ölüleri diriltme mucizesi



Her peygamberin kendi zamanına has mucizeleri vardır. Hazreti İsa’nın zamanında tıp epeyce ilerideydi. İsa (as)ın da öyle bir mucize getirmesi gerekiyordu ki, diğerlerini sıfırda bıraksın.
İşte onun elinde Rabbinin yarattığı mucizelerden bir kaçını kur’an bize şöyle haber veriyor:
O gün Allah, şöyle diyecek: "Ey Meryem oğlu İsa! Senin üzerindeki ve annen üzerindeki nimetimi düşün. Hani, seni Ruhu'l-Kudüs (Cebrail) ile desteklemiştim. Beşikte iken de, yetişkin iken de insanlara konuşuyordun.  Hani, sana kitabı, hikmeti, Tevrat'ı, İncil'i de öğretmiştim.  Hani iznimle çamurdan kuş şekline benzer bir şey yapıyordun da içine üflüyordun, benim iznimle hemen bir kuş oluyordu.  Yine benim iznimle doğuştan körü ve alacalıyı iyileştiriyordun. Hani benim iznimle ölüleri de (hayata) çıkarıyordun. Hani sen, İsrailoğullarına açık mucizeler getirdiğin zaman, ben seni onlardan kurtarmıştım da onlardan inkâr edenler, ‘Bu,  ancak açık bir büyüdür’ demişlerdi.” Maide/100)
Ayette birkaç tane mucizeden bahsediliyor. Birisi de ölüyü diriltmesidir. Hangi ölüyü ya da kimi diriltmiştir?  Cevap: Hazreti İsa’nın mucizesi olarak Allah dört insanı diriltmiştir.
1. Hazreti İsa’nın kendi dostudur. Vefatından üç gün sonra haberi oldu, dua etti, Cenab-ı Hak ihya buyurdu.
2. İhtiyar bir kadının oğludur. Sal üzerinde kabre giderken Hazreti İsa’nın duasıyla bi’iznillah hayat buldu.
3. Bir kızdır. Vefatından bir gün sonra dirildi. Bunlar ihya olduktan sonra dünyada yaşadılar. Mal ve evlat sahibi oldular.
4.sü Hazreti Nuh’un oğlu Sam’dır. Çünkü Yahudiler: “Bu üç kişinin vefatları yakındır, bunlar yeni ölmüşlerdi, ihtimal ki onları kan tutmuştur da ölmemişlerdir.” dediler. Bunun üzerine Hazreti İsa’nın duasıyla Hazreti Nuh’un oğlu Sam dirildi. Vefat edeli dört bin sene olmuştu. Kabrinden kalkıp, Hazreti İsa’nın hak peygamber olduğuna şehadet getirdi ve ona iman etmelerini tavsiye etti. Rivayetlere göre o hemen geri öldü….(Hulasatü’l-Beyan tefsiri. Kadı Beyzâvî ve Hazin tefsirlerinden naklen, Savî Alâ tefsîr-i Celâleyn Al-i İmran/49, un tefsiri)
Bu mucizeler ölenlerin bu dünyaya tekrar gelecekleri anlamında (tenasuh) değil, Allah’ın ölüleri diriltmeye kadir olduğunun ispatı içindir. Artık isteyen burada inanır, ne gerekiyorsa onu tedarik eder, isteyen de öldükten sonra inanır ama o inanma hiçbir yarar sağlamaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder