Her peygamberin kendi zamanına has mucizeleri vardır.
Hazreti İsa’nın zamanında tıp epeyce ilerideydi. İsa (as)ın da öyle bir mucize
getirmesi gerekiyordu ki, diğerlerini sıfırda bıraksın.
İşte onun elinde Rabbinin yarattığı mucizelerden bir kaçını
kur’an bize şöyle haber veriyor:
“O gün
Allah, şöyle diyecek: "Ey Meryem oğlu İsa! Senin üzerindeki ve annen
üzerindeki nimetimi düşün. Hani, seni Ruhu'l-Kudüs (Cebrail) ile
desteklemiştim. Beşikte iken de, yetişkin iken de insanlara konuşuyordun. Hani, sana kitabı, hikmeti, Tevrat'ı, İncil'i
de öğretmiştim. Hani iznimle çamurdan
kuş şekline benzer bir şey yapıyordun da içine üflüyordun, benim iznimle hemen
bir kuş oluyordu. Yine benim iznimle
doğuştan körü ve alacalıyı iyileştiriyordun. Hani benim iznimle ölüleri de
(hayata) çıkarıyordun. Hani sen, İsrailoğullarına açık mucizeler getirdiğin
zaman, ben seni onlardan kurtarmıştım da onlardan inkâr edenler, ‘Bu, ancak açık bir büyüdür’ demişlerdi.” Maide/100)
Ayette birkaç tane mucizeden bahsediliyor. Birisi de ölüyü
diriltmesidir. Hangi ölüyü ya da kimi diriltmiştir? Cevap: Hazreti İsa’nın mucizesi olarak Allah
dört insanı diriltmiştir.
1. Hazreti İsa’nın kendi dostudur. Vefatından üç gün sonra
haberi oldu, dua etti, Cenab-ı Hak ihya buyurdu.
2. İhtiyar bir kadının oğludur. Sal üzerinde kabre giderken Hazreti
İsa’nın duasıyla bi’iznillah hayat buldu.
3. Bir kızdır. Vefatından bir gün sonra dirildi. Bunlar ihya
olduktan sonra dünyada yaşadılar. Mal ve evlat sahibi oldular.
4.sü Hazreti Nuh’un oğlu Sam’dır. Çünkü Yahudiler: “Bu üç
kişinin vefatları yakındır, bunlar yeni ölmüşlerdi, ihtimal ki onları kan
tutmuştur da ölmemişlerdir.” dediler. Bunun üzerine Hazreti İsa’nın duasıyla
Hazreti Nuh’un oğlu Sam dirildi. Vefat edeli dört bin sene olmuştu. Kabrinden
kalkıp, Hazreti İsa’nın hak peygamber olduğuna şehadet getirdi ve ona iman
etmelerini tavsiye etti. Rivayetlere göre o hemen geri öldü….(Hulasatü’l-Beyan tefsiri. Kadı Beyzâvî ve Hazin
tefsirlerinden naklen, Savî Alâ tefsîr-i Celâleyn Al-i İmran/49, un tefsiri)
Bu mucizeler ölenlerin bu dünyaya tekrar gelecekleri
anlamında (tenasuh) değil, Allah’ın ölüleri diriltmeye kadir olduğunun ispatı
içindir. Artık isteyen burada inanır, ne gerekiyorsa onu tedarik eder, isteyen
de öldükten sonra inanır ama o inanma hiçbir yarar sağlamaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder