21 Nisan 2020 Salı

Akşam yemeği ile akşam yemeği bir araya gelirse...



bu soruların cevabını hadis-i şerifler haber vermektedir:
عَنِ ‏ ‏ابْنِ عُمَرَ ‏ ‏قالَ ‏ قَالَ رَسُولُ الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏إذاَ وُضِعَ عَشَاءُ أَحَدِكُمْ وَأقِيمَتِ الصَّلاةُ فَابْدَءُوا بِالْعَشَاءِ وَلا يَعْجَلْ حَتَّى يَفْرُغَ مِنْهُ
1-İbn-i Ömer (r.)den: Resûlullah (s.) şöyle buyurmuştur: akşam yemeğiniz hazırlandığında cemaatle namaz için kamet getirilse bile önce yemeğinizi yeyin, yemekten kalkana kadar acele etmeyin. (Buhari ezan/42, Müslim Mesacid/66)
لاَ صَلاةَ بِحَضْرَةِ الطَّعَامِ وَلا وَهُوَ يُدَافِعُهُ الْاَخْبَثَانِ
2-Hazreti Aişe (r.)den: Resûlullah (s.) şöyle buyurmuştur: yemek hazırken ve abdest bozma sıkıntısı varken namaz yoktur.[1]
 إذَا وُضِعَ الْعَشَاءُ واُقِيمَتِ الصَّلاةُ فَابْدَأُوا بِالْعَشَاءِ
3-Akşam yemeği hazırlandığında kamet getiriliyor olsa bile önce yemeğe başlayınız. [2]
Hadis-i şeriflerine göre önce yemek yenmelidir. Ancak muhaddisler bu konuda birkaç madde ileri sürüyorlar:
a) vakit çıkmıyorsa
b) yemek hazırlanmışsa,
c) karnı aç ve iştahı çekiyorsa önce yemek yenmelidir. Bu durumda namaz kılarsa mekruh olur. Böyle değilse o zaman önce namaz kılınmalıdır.
Hadis-i şeriflere baktığımızda oruçtan ve ramazandan bahsedilmiyor.  yani Ramazanda iftarda olsun, başka zamanda olsun, yemek hazırlanmışsa adamın karnıda aç ve vakit de çıkmıyorsa önce yemeği yiyip, sonra namazı kılması daha uygundur. tersini yapacak olursa namaz kılarken aklı hep namazda olur ve namazında huşu bulunmaz.


[1]           Müslim Mesacid/67
[2]           Buhari ezan/42

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder